Kontrollera och Uppdatera din medlemsinformation, kontakt och båtuppgifter!
Bäste medlem, vi gör nu ett utskick till samtliga medlemmar i Skogsviks Båtklubb oavsett om ni har båtplats, har båt eller kajak, trailer, sommar eller vinterplats, eller står i kö för att få båtplats. Vi är drygt 260 personer inskrivna som medlemmar, inklusive de som står i kö för att få båtplats.
I samband med att vi genomförde en enkät avseende båtbottenfärger hos de som hade båtplats så såg vi ett stort behov hos medlemmarna att själv kunna kontrollera och uppdatera sina uppgifter så nu finns instruktioner hur du själv kan kontrollera dina uppgifter i vårt medlemssystem BAS och uppdatera dem! Gäller alltså alla som är medlemmar !
Beträffande enkäten för båtbottenfärger, har vi nu fått in drygt 90 % av enkätsvaren och väntar på de sista svaren. Väldigt bra så långt, snart blir det 100%!
Också väldigt roligt att så många (över 110 stycken) av de som svarat på enkäten ville ha inloggningsuppgifter till medlemssystemet BAS. Där kan (ska) du själv se och uppdatera dina kontaktuppgifter, (som ny mail, adress, telefon), du kan uppdatera dina båtuppgifter (om du bytt båt, inte har någon båt, eller det helt enkelt står fel uppgifter av någon anledning), uppdatera din försäkringsinformation (bytt försäkringsbolag, försäkringsnummer, eller det saknas uppgifter helt).
Du ser också ditt medlemsnummer, din båtplats, trailerplats, kajakplats… och du ser dina fakturor, både betalda och obetalda.
Vi är nu så många i klubben att vi kommer att lägga över ansvaret helt och hållet på den enskilde medlemmen att själv hålla sina uppgifter aktuella, och uppdatera detta via Inloggning till BAS. Enklare, säkrare och tryggare för alla!
Vi vet att det är ett ganska stort antal medlemmar som i enkätsvaren skrivit att de bytt båt, sålt båten skall köpa ny båt, eller i övrigt ändrat båtuppgifterna, har nya kontaktuppgifter, ny försäkring osv. Vi i styrelsen skulle naturligtvis kunna sätta oss och knacka in dessa uppgifter, men det är ju bättre att ni själva gör det, genom att logga in och uppdatera i BAS. Enklare, säkrare och tryggare! OBS, även kö-medlemmar kan logga in och uppdatera sina uppgifter.
Vi kommer att ta bort möjligheten att uppdatera uppgifter genom att skicka mail till styrelsen, lämna ändringar i samband med sjösättning/torrsättning, eller lämna uppgifter vid faktureringen!
Sättet att hålla sina uppgifter aktuella blir att medlem själv uppdaterar i BAS!
Hur gör man då ? Vad har jag för inloggning, var hittar jag inloggningen ?
Du hittar inloggningen på vår hemsida, scrolla nedåt så kommer du till båtunionens logga, och texten MEDLEMSSYSTEM BAS. Klicka på ”inloggning”
- Har du ett lösenord så loggar du in genom att ange ditt användarnamn/mailadress och lösenordet…
- Har du inte ett lösenord så fyller du i din mailadress under ”glömt lösenord?” och får ett mail med en länk så du kan återställa lösenordet…
Titta gärna i den instruktion som du hittar på hemsidan bredvid inloggningen.
Fungerar inget av detta, tex för att du inte kommer ihåg den mailadress som är registrerad i BAS, så mailar du Tomas Ward (tomas.ward@telia.com) med ditt namn och en aktuell mailadress som du vill använda i BAS, så lägger jag in den mailadressen och genererar ett nytt lösenord till dig som du får via mail (på den uppgivna mailadressen) och sedan kan du ändra till ett eget lösenord, enkelt eller hur?
När man väl loggat in så borde det vara självförklarande hur man uppdaterar, titta gärna i instruktionen vid inloggningen, och om det inte i alla fall fungerar eller du har frågor, maila mig så skall jag försöka hjälpa till… Kan dock dröja ett tag pga jobb och semester.
Tack på förhand !
// Tomas, För styrelsen Skogsviksbåtklubb, 4 juli 2020.